január 2021
Dátum / Névnap
Keresés
Pályázatok
Külföldi Nyelvtanulási Program az iskolánkban
A 2019-2020-as tanévtől a Külföldi Nyelvtanulási Program keretében Magyarország Kormánya lehetőséget biztosít 9. és 11. osztályos nappali tagozatos szakgimnáziumi képzésben tanulók számára, hogy kéthetes egyéni vagy csoportos nyelvoktatásban vegyenek részt.
A program célja a tanulók nyelvtudásának fejlesztése, motivációjuk növelése, nyelvhasználatbeli gátlásaik oldása és célnyelvi környezetben történő tapasztalatszerzése.
A Külföldi Nyelvtanulási Programban a tanulók alanyi jogon vehetnek részt, a támogatás elnyerésére azonban pályázni kell.
Az egyéni kiutazásra a tanulóknak egyénileg kell jelentkezni a következő honlapon: https://www.knyp.hu/hu/egyeni-palyazat. Ennél az opciónál egyénileg kell megszervezni a kiutazást és a szállást.
A csoportos külföldi tanulmányutat az iskola pályázza és szervezi, a tanulók nevében és megbízásából támogatási kérelmeiket benyújtja és a csoport tanulmányútjához a pályázó intézmény kísérőpedagógus(oka)t biztosít.
A csoportos tanulói kiutazásnál legalább 8 kedvezményezett tanuló egy időpontban, egy nyelviskola által szervezett képzésben vehet részt.
A program hazai költségvetési forrásból valósul meg. A tanulók a pályázati program keretében a célországi nyelvtanfolyamokon való részvételükhöz maximum 1500 euró vagy 1350 angol font, továbbá maximum 234000 forint, vissza nem térítendő pályázati támogatást nyerhetnek el.
A nyelvtanfolyamok kurzus költségét a Tempus Alapítvány egyből a képzést biztosító intézménynek fizeti ki. A tandíj kifizetése után a támogatásból az iskola feladata megszervezni a csoportos kiutazást, elhelyezést és a utasbiztosítást, valamint a csoportos programokat. A mindezen kifizetések után fennmaradó támogatást a megélhetési költségként a tanuló megkaphatja.
A kurzuson való részvétel feltétele:
1. Szülői/gondviselői hozzájáruló és felelősségvállaló nyilatkozatok kitöltése és időben eljuttatása az iskolába.
2. Kötelező a részvétel a felkészítő szakmai és módszertani foglalkozásokon.
3. Kötelező a választott kurzusok minden foglalkozásán részt venni.
4. Kötelező a programról szakmai beszámolót készíteni 15 napon belül, amit a kísérőtanár számára online továbbít.
5. A kurzus folyamán az iskolai házirend magatartásra vonatkozó szabályait a tanuló betartja.
Amennyiben bármely pontban elmaradást mutat a tanuló, úgy a megítélt ösztöndíjat a szerződő félnek (magyar állam) vissza kell fizetni.
Jelentkezés módja:
1.) Írásban a nyelvtanároknál a következő adatokkal:
Név; osztály; oktatási azonosító; anyja neve; születési dátum; hely; lakcím
Kérjük az utazási hónap megjelölését (július, augusztus), valamint az esetleges helyszínek (kettő) kiválasztását.
Jelentkezési határidő: 2020. január 17.
Lehetséges helyszínek:
Németország, Frankfurt. Elhelyezés: kollégiumban
Málta, Wales, Skócia, Írország, Anglia. Elhelyezés: családoknál
Stratégiai Partnerség: szerződésszám: 2019-1-CZ01-KA229-061167_3
A projekt neve: The golden triangle of Renaissance: Beatrice of
Naples, Matthias Corvinus of Hungary and Vladislaus II of Hungary
A projekt nyelve: angol
A projekt kezdete: 2019.09.01
A projekt vége: 2021.08.31.
Résztvevő iskolák:
- Gymnazium, Olomouc, Cajkovskeho 9 Česká republika
- Istituto Tecnico "Giulio Cesare Falco" Itálie
- Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum Pesterzsébeti Közgazdasági Szakgimnáziuma
- XLIII Liceum Ogolnoksztalcace im.Zofii Chranowskiej w Kakowie
Az együttműködés két fő eleme a félévenként, különböző országokban megrendezendő történelmi interaktív projekt feladatok, valamint a találkozók közti online feladatok.
A cél az, hogy minél több diákot vonjunk be a feladatokba. A projekt befejeztével megjelentetünk egy katalógust, amelyben a projekt eredményei és munkái elérhető lesz.
Megnyertük a Waclaw Felczak Alapítvány támogatott
„Sasfiókák” című pályázatát!
Az elnyert támogatásból a 15 néptáncos diákunk és kísérő tanáraik 4 napra Lengyelországba utazhatnak. A program keretében diákjaink lengyel diákokkal közösen szervezet programon vehetnek részt Wieliczkába – Krakkóban. A pályázatunk célja a magyar – lengyel kulturális kapcsolatok elmélyítése és a jövő évi magyar –lengyel diákcsere kapcsolatok megtervezése.
Vélemények, élmények a lengyel útról
Aranykor-Aranyút című Határtalanul pályázat
2017. szeptember 13–november 30.
A Határtalanul pályázat keretében 40 diákunk vett részt négynapos programsorozaton az aradi Csiky Gergely Főgimnázium együttműködésével. A program témája az Arany János életének és munkásságának nyomon követése és feldolgozása. A projekt során diákjaink közös munkával összeállítottak egy Arany Jánosról szóló füzetet.
A projekt első napján az aradi iskola 11. osztálya mutatta be iskolájukat egy általuk forgatott filmben, majd a mi iskolánk bemutatkozása következett. A prezentációt, szólistát, néptáncos diákjaink fellépését követően táncházzal zárult az ismerkedés első szakasza, majd a helyi diákok megmutatták tanulóinknak a város fontosabb helyszíneit.
A 2. napot a szakmai program ismertetésével kezdtük. Tájékoztatót tartottunk az Arany János évfordulóhoz kötődő kiadvány irodalmi vonatkozású témáiról. Ismertettük a termék megvalósításának technikai lépéseit, beszámoltunk az eddig végzett előkészítő munkáról. Ehhez kapcsolódó játékokkal folytatódott az előkészítő munka, hogy jobban megismerjék Arany Jánost és műveit. Délután Temesvárra mentünk, ahol megnéztük a város nevezetességeit: a középkori vár maradványait, a Dóm teret, a Görögkeleti székesegyházat, a színházat stb.
A harmadik napon folytattuk a szakmai munkát, ahol a tanulók csoportokban, egymással együttműködve dolgoztak a termék megvalósításán (térképeket rajzoltak, marketingtervet készítettek, bevezetőt írtak-fordítottak, rajzoltak, családfát készítettek). Délután idegenvezetőnk segítségével Arad nevezetességeit látogattuk végig. Kiemelkedő élményt jelentett a Víztoronyban tett látogatásunk, ahol megismerkedhettünk a ma már kiállítóhelyként működő épület történetével, a vízhez kapcsolódó munkák munkaeszközeivel. Az utolsó napon elköszöntünk vendéglátóinktól, és Nagyvárad felé indultunk haza, Magyarországra. Megálltunk Nagyszalontán, ahol elidőztünk Arany János szülőházánál, megnéztük a Csonka-tornyot, a Szoborparkot. Nagyváradon a belvárosi sétát követően megálltunk a Fekete Sas palotánál, megismerkedtünk a Zsinagógával, majd Ady Endre Emlékmúzeumában fejeztük be utunkat.
A projekt második szakaszában az Aradi diákok látogattak el hazánkba. A diákok folytatták a közös munkát a kiadványon, valamint szervezett programon vettek részt, melynek során a tanulók megtekinthették a kereskedelmi ügyleteket, valamint a logisztikai tevékenységek folyamatait. A gyárlátogatás alkalmával a Csepeli Szabadkikötő területén található egyéb logisztikai központokat is megtekinthették.
A közös kiadványra mindannyian büszkék vagyunk!

Egyének tanulmányi célú mobilitása: szerződésszám: 2016-HUO1-KA101-022852
A projekt neve: Az IKT és a WEB legújabb eszközeinek alkalmazása az oktatásban
A projekt nyelve: angol
A projekt kezdete: 2016. június 1.
A projekt vége: 2017. október 31.
A projekt keretében iskolánk négy tanára vehetett részt külföldi továbbképzésen. Ketten Portugáliában tanulhattak arról, hogyan, milyen eszközöket használhatnak a tanórákon, ketten egy olaszországi középiskolában figyelhették meg az ott folyó tanítási munkát.
Résztvevők:
Pleszel Sándorné: | 2016. augusztus 28 - 2016. szeptember 2 Agrupamento de Escolas Emilio Navarro (Almada, Portugália) |
Mészáros Kinga: | 2017. február 27.-2017. március 3. Agrupamento de Escolas Emilio Navarro (Almada, Portugália) |
Farkas Krisztina: | 2017. május 7. 2017. május 13. Istituto di Istruzione Superiore „ Enrico Fermi” |
Polmüller Edit: | 2017. május 7. 2017. május 13. |
Végh Ibolya | 2017 október Anglolang Academy of English (Scarborough - Anglia) |
|
|